Hjertelig velkommen til min blogg!! En blogg som tar utgangspunkt i en hendelse som skjedde høsten 08, og som radikalt forandret min og familiens livs situasjon. Den vil også inneholde erfaringer og tips om hvordan det er å være ryggmargsskadet og leve sammen med en som er ryggmargskadet. I tillegg vil bloggen inneholde hverdagslige ting som skjer i livet mitt, som fotballlidenskapen min osv...

søndag 10. januar 2010

Akupunktur

Jeg er utrolig takknemlig for at jeg får akupunktur behandling av ei venninne av familien. Ingeborg er utdannet fysioterapeut, men også tatt utdanning i akupunktur. En glimrende kombinasjon i mitt tilfelle, som det blir spennende å se om gir gode resultater.

Cecilie på Next Move, spekulerte i om jeg hadde ekstra god fremgang og respons på treningen, som følge av kombinasjonen trening og akupunktur. Ikke bare ble jeg sterkere og hadde positiv utvikling på nervesystemet, men jeg ble også veldig spasmisk. For fremgangen stagnerte ikke, noe den innemellom kan gjøre på andre.

Spasmisitet, er noe som Next Move ser på som positivt og som de forsøker å utnytte under treningen. Spasmene økte spesielt under opoholdet på Next Move, noe som tyder på at det er økt aktivitet i nervesystemet mitt.

Spasmer er ikke nødvendigvis behagelig, men det er fullt mulig å leve med. Å ta spasmedempende er ikke aktuelt, noe som vil forringe utviklingen av de "innaktive" musklene og nervesystemet mitt.

Så får vi se om akupunktur behandlingen kan gi meg enda mer fremgang fysisk, og om hudfølelse og annet også kan komme tilbake som følge av akupunktur behandlingen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar