Hjertelig velkommen til min blogg!! En blogg som tar utgangspunkt i en hendelse som skjedde høsten 08, og som radikalt forandret min og familiens livs situasjon. Den vil også inneholde erfaringer og tips om hvordan det er å være ryggmargsskadet og leve sammen med en som er ryggmargskadet. I tillegg vil bloggen inneholde hverdagslige ting som skjer i livet mitt, som fotballlidenskapen min osv...

onsdag 30. juni 2010

Glimrende treningsapparat på Akropolis




Dette apparatet er hovedgrunnen til at jeg har begynt å trene på Akropolis. Et apparat hvor jeg får trent hele overkroppen. Apparatet blir levert av Gym 2000..

Det som er det geniale med dette apparatet, er at man kan trille rett inn med ryggen mot ryggplaten. Denne ryggplaten er hele poenget. Den gir meg stabilitet slik at jeg slipper å måtte jobbe med å holde balansen i stolen. I tillegg slipper man å tenke på at rullestolen skal vippe, slik at man risikerer å tippe bakover.

Med andre ord, med dette apparatet får man trent overkroppen på en skikkelig måte, slik man gjorde før man skadet seg.

Det eneste minuset, er når jeg skal gjøre nedtrekk, må jeg ha hjelp til å få tak i stangen. Men når man har fått tak i stangen, er det bare å kjøre på.

Et annet treningstips for oss ryggmargsskadde, er å kjøre noen øvelser med strikk, spesielt med fokus på å få trent skulderne. Først og fremst for å forebygge belastningsskader.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar