Hjertelig velkommen til min blogg!! En blogg som tar utgangspunkt i en hendelse som skjedde høsten 08, og som radikalt forandret min og familiens livs situasjon. Den vil også inneholde erfaringer og tips om hvordan det er å være ryggmargsskadet og leve sammen med en som er ryggmargskadet. I tillegg vil bloggen inneholde hverdagslige ting som skjer i livet mitt, som fotballlidenskapen min osv...

mandag 7. juni 2010

Prøvd curling for rullestolbrukere

Søndag var jeg på Snarøya i Bærum, og prøvde Curling for rullestolbrukere. Det var landslagssjef Thoralf, som spurte meg om jeg ville være med han inn og teste idretten. Thoralf er fra Krokstadelva, og vi har begge barn i Møllenhof barnehage. Han hadde samlet sammen tre andre rullestolbrukere, som også var med for å teste for første gang. I tillegg møtte et par landslagsspillere opp, og hjalp oss igang.

Curling for rullestolbrukere, er litt annerledes enn for gående. Blant annet blir det ikke brukt kost, og man setter ikke steinene ved å skli frem og slippe steinen. I curling for rullestolbrukere, setter man steinene ved å støte steinen ved hjelp av en stav/stikke. Med andre ord, må man gjøre alt riktig når man setter steinen. Man har ingen mulighet til å rette opp en evt. feil, ved å koste osv.

Uansett så syntes jeg det var nokså gøy, så jeg kommer nok til å prøve det igjen. Målet for Thoralf er å lage et rullestol miljø, som skal møtes regelmessig og trene og spille. Så når isen er på plass igjen i august, er planen å spille og trene på mandagene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar