Hjertelig velkommen til min blogg!! En blogg som tar utgangspunkt i en hendelse som skjedde høsten 08, og som radikalt forandret min og familiens livs situasjon. Den vil også inneholde erfaringer og tips om hvordan det er å være ryggmargsskadet og leve sammen med en som er ryggmargskadet. I tillegg vil bloggen inneholde hverdagslige ting som skjer i livet mitt, som fotballlidenskapen min osv...

fredag 25. juni 2010

Liten tur på Sunnaas

Fra mandag til tirsdag, var jeg en liten tur på Sunnaas igjen. Formålet med turen, var å fullføre deltakelse på et lite prosjekt jeg har vørt med på, samt å starte prosessen med å sette en invaliditetsgrad.

Prosjektet jeg er med på, går ut på at en av legene på Sunnaas, Emil, går inn i låret mitt og henter ut en bit av en muskelfiber. Blant annet skal han se hvordan muskelfibrene utvikler seg over tid for en ryggmargsskadet person.

Videre startet vi en prosess med å kartlegge invaliditetsgraden min. Blant annet hadde jeg en samtale med en av overlegene på Sunnaas, samt at de går igjennom journalen min. I tillegg gjennomførte de en såkalt "Asia test" for å se om skaden er stabil.

Fikk også en prat med en ergoterapeut i forbindelse med at jeg har fått avslag på brukerstyrt assistent.

Ingen av disse tingene vet jeg svaret på ennå. Invaliditetsgraden regnet de ikke med var klart før i september.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar