Hjertelig velkommen til min blogg!! En blogg som tar utgangspunkt i en hendelse som skjedde høsten 08, og som radikalt forandret min og familiens livs situasjon. Den vil også inneholde erfaringer og tips om hvordan det er å være ryggmargsskadet og leve sammen med en som er ryggmargskadet. I tillegg vil bloggen inneholde hverdagslige ting som skjer i livet mitt, som fotballlidenskapen min osv...

søndag 13. juni 2010

Fått låne Håndsykkel

Har idag vært på besøk hos Per og Anne Fagerhøi. Grunnen til besøket, var en telefon fra Per for et par måneder siden, hvor han ringte meg og tilbydde at jeg kunne få låne en håndsykkel av han. Må si at dette er en av de mest fantastiske telefonene jeg har fått etter ulykken. Vi hadde aldri møttes, men han hadde hørt om meg, og tenkte at dette måtte være noe for meg.

Per er mest kjent som en av deltakerne under Paralympics i piggekjelke. En utrolig sprek mann i rullestol, som "sluker" mil med håndsykkelen sin. Han hadde en sykkel til overs, som jeg kunne få låne.

Er veldig spent på å få testet ut sykkelen, og se hvor tungt dette egentlig er. Man regner grovt at en mil på vanlig tråsykkel, tilsvarer 2,5 km med håndsykkel. SKal ihvertfall bli godt å få trent litt kondisjon, og ikke minst kanskje øke lunge og hoste kapasiteten.

Jeg er ihvertfall utrolig takknemlig for at jeg ble gitt denne muligheten av Per, og gleder meg til vi også skal pigge med iskjelke på Valle Hovin til vinteren.

2 kommentarer:

  1. Ole Bjørn Kleven14. juni 2010 kl. 14:31

    Hei
    Det var givande å høyre på deg på Lionsmøte..
    Er ikkji kome over sjokket, Kjente deg godt frå kommunestyre,++ .Viste alt om ulykka,, Kjenner far din og onkelen din godt,, Men har aldri kobla tinga samen, (var i utlandet).
    Overaskninga var stor når det var du som helt foredraget, som ei puslespelbrikke som eg ikkji hadde tenkt på.
    Har tenkt mykji på deg å lese bloggen din.
    Er imponert over din vilje å pågangsmot.
    MVH:
    Ole Bjørn Kleven

    SvarSlett
  2. Er du i finanskrisen, leter du etter penger til å starte din egen virksomhet eller betale regninger ?, Vi er alle typer lån til lav rente på 2%. Søk nå via e-post til: (TRUSTLOAN88@GMAIL.COM) eller WhatsApp Us på +1 443 281 3404

    SvarSlett