Hjertelig velkommen til min blogg!! En blogg som tar utgangspunkt i en hendelse som skjedde høsten 08, og som radikalt forandret min og familiens livs situasjon. Den vil også inneholde erfaringer og tips om hvordan det er å være ryggmargsskadet og leve sammen med en som er ryggmargskadet. I tillegg vil bloggen inneholde hverdagslige ting som skjer i livet mitt, som fotballlidenskapen min osv...

fredag 19. februar 2010

Nye seter til bilen

Igår fikk jeg montert inn nye seter i bilen. De setene jeg hadde, var originale Mercedes seter. De nye setene er mer av de som "rånerne" bruker, men dog ment for medisinsk trengende.

Setene er trykkavlastende, slik at jeg skal kunne sitte lengre i setet, uten å risikere trykksår o.lign. Sår under skadestedet er på ingen måte bra, og heler seg usannsynlig sakte.

I tillegg har setene veldig god sidestabilitet. Med de gamle setene, måtte jeg bruke noe mage og rygg muskulatur for å klare å stabilisere meg i rundkjøringer og kryss. Nå sitter jeg mer normalt i setet, og risikoen for å ramle ut av setene og på gulvet i de krappe rundkjøringene og kryssene, er plutselig ikke et tema lengre,

I tillegg er setene utstyrt med armlene, noe som gjør at jeg kan hvile armene mer når jeg kjører. Ryggen kan også justeres elektrisk. Absolutt en god mekanisme, som gjør at kjøreturen blir enda mer behagelig og mindre anstrengende.

Alt i alt, er jeg veldig fornøyd med de nye setene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar