Hjertelig velkommen til min blogg!! En blogg som tar utgangspunkt i en hendelse som skjedde høsten 08, og som radikalt forandret min og familiens livs situasjon. Den vil også inneholde erfaringer og tips om hvordan det er å være ryggmargsskadet og leve sammen med en som er ryggmargskadet. I tillegg vil bloggen inneholde hverdagslige ting som skjer i livet mitt, som fotballlidenskapen min osv...

mandag 8. februar 2010

Foredrag for kollegaer

Idag, 09.02.10, har jeg hatt mitt første foredrag for kollegaer i Søndre Buskerud politidistrikt, av i alt fem. En spesiell opplevelse å fortelle historien til mine kollegaer, som har betydd så mye for meg i rehabiliteringsperioden. Ekstra sterkt ble det også, ettersom innsatslederen fra ulykken Fred og hans makker Håvard, var til stede.

Uansett var det for meg en hyggelig seanse, som også er en positiv mental investering. Det å holde foredrag, hjelper meg i å sortere og systematisere tankene mine. I tillegg er det en glimrende måte å nå mange på, slik at man slipper å gjenta historien om igjen og om igjen.

Temaene er selvfølgelig om selve ulykken og rehabiliteringen. Men har også fått med litt om førerkort for funksjonshemmede, yrkesskade og risikovurdering. Det siste som følge av at jeg selv har gjort meg noen tanker om det med å utsette seg selv for risiko i politiet, men også det man utsetter seg for av risiko på fritiden. Mitt budskap er å ha overskudd til å takle det uforutsette. Med andre ord å ikke handle på grensen av den maksimale mentale yteevnen, men alltid ha overskudd til å takle det uventede.

Tidligere har jeg hatt foredrag for flere, blant annet Russen på Kongsberg, Ullevål sykehus, et arrangement i regi av frivillighetssentralen i Nedre Eiker, UP og trafikkorpset i Oslo. Alle gjennomføringene har vært hyggelige, og veldig mentalt positivt for meg. Jeg tar gjerne flere slike oppdrag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar