Hjertelig velkommen til min blogg!! En blogg som tar utgangspunkt i en hendelse som skjedde høsten 08, og som radikalt forandret min og familiens livs situasjon. Den vil også inneholde erfaringer og tips om hvordan det er å være ryggmargsskadet og leve sammen med en som er ryggmargskadet. I tillegg vil bloggen inneholde hverdagslige ting som skjer i livet mitt, som fotballlidenskapen min osv...

fredag 26. mars 2010

Takk igjen til Handicare!

Igår (torsdag), opplevde jeg igjen den gode servicen som Handicare står for. Har hatt noen problemer med at setebeltefeste har hengt seg opp og kommet i klem på seks veis setet mitt. To ganger har det resultert i at selve festet har blitt knust, slik at Handicare har måttet montere nytt. Dårlig løsning og patent fra Handicare tenker du. Problemet til Handicare er at de har løsningene på problemet, men får ikke lov av myndighetene, da patentene ikke er kollisjonstestet ennå. Så da får vi leve med at vi av og til må inn og bytte setebelte festet.

Ihvertfall er det veldig hyggelig å ringe Handicare og Roger, og legge frem problemet. Roger var rask til å svare at det bare var å komme innom, så skulle Hugo stå klar til å skifte. Byttet var gjort på fem minutter, og vips så var problemet løst, og jeg rakk jobben.

Og du verden så glad jeg var som gjorde det jeg har prentet inn i hodet på alle de som kjører en bil som ikke er i forskriftsmessig stand. Har proklamert mange ganger overfor bilister jeg har stanset med kun et lys, at de straks må kjøre innom nærmeste bensinstasjon/verksted og få byttet pære.

For på vei til jobb, så ser jeg Morten, Gunnar og Edmund fra min gamle jobb på trafikk avsnittet i Drammen, ha bilbelte-, mobiltelefon- og rødlyskontroll (sier ikke hvor de sto). Litt flaut å bli stanset og "hengt ut" overfor kollegaer på samband, og våre øvrige lyttere (les: Drammens tidende), om at jeg ikke har hatt bilen i forskriftsmessig stand og kjørt uten bilbelte. Har hatt noen foredrag nå om blant annet det å ta unødvendig risiko og hvor viktig det er å sikre seg når man kjører bil. Men som sagt, jeg er en pliktoppfyllende eier og sjåfør av bil, og kjørte straks innom Handicare når uhellet skjedde... Puh... Dyrt kunne det også blitt...

Forøvrig var det litt sårt å høre at Edmund og Gunnar, igår, tok ut motorsyklene for første gang iår...

2 kommentarer:

  1. Fint å høre at noen er hyggelige! Har søkt på gruppe-2-bil og får sannsynligvis og forhåpentligvis en Vito snart.. Skal også ha 6-trinns-sete og har lurt litt på hvordan dette med beltet blir.. Når det er vinter er jeg rimelig bambi på isen, og hvis jeg ikke har mulighet til å støtte meg på noen, blir jeg som regel inne. Nå har jeg startet prosessen med å få meg elektrisk rullestol (har en manuell med hjelpemotor som jeg bruker som avlastning, MEN den fungerer kun på flat asfalt og innegulv, hadde vært kult å hatt et liv om vinteren og!), regner da med å bruke den elektriske på vinteren, og da vil jeg naturlig nok kjøre inn i bilen og bruke 6-trinns-setet. Om sommeren er jeg derimot ikke så stiv og "krøkkete" og kan med litt ekstra energi komme meg inn fra førersiden på bilen. Noen ganger kan det være vanskelig å nå belter som er festet langt bak. Blir jeg da nødt til å kjøre setet bakover for å få hentet beltet eller finnes det noe som skyver beltet framover? Har nemlig sett det på en BMW en gang, en slags pinne som skyver beltet framover, men NAV Bilsenter hadde aldri hør om noe slikt...

    Dette ble en lang og surrete kommentar, får skylde på at det er midt på natta og jeg egentlig burde vært i drømmeland! :)

    SvarSlett
  2. Det er hyggelig å høre at du ble tatt godt vare på av gutta i Drammen og vi setter veldig stor pris på at du forteller om det :-)
    Kjør trygt :-)
    Hilsen Christine, Handicare.

    SvarSlett