Hjertelig velkommen til min blogg!! En blogg som tar utgangspunkt i en hendelse som skjedde høsten 08, og som radikalt forandret min og familiens livs situasjon. Den vil også inneholde erfaringer og tips om hvordan det er å være ryggmargsskadet og leve sammen med en som er ryggmargskadet. I tillegg vil bloggen inneholde hverdagslige ting som skjer i livet mitt, som fotballlidenskapen min osv...

søndag 14. mars 2010

Sit ski kurs

Imorgen (mandag), drar jeg til Hurdal på sit ski kurs. Må si jeg gleder meg masse, men er også veldig spent. Rikitgnok har jeg vært aktiv alpinist, men er veldig spent på om det kan hjelpe meg til å tilegne med teknikken greiere. Tenker jeg fort kan bli utålmodig ellers.

Kurset blir holdt av bruker konsulentene på Sunnaas. Og jeg gleder meg like mye til å treffe igjen disse fantastiske typene, samt å treffe andre ryggmargsskadde. Vi skal være totalt åtte ryggmargskadde på kurset. Skal bli kjempespennende å treffe igjen gamle kjente, og se hvor langt de er kommet i rehabiliteringen. Og minst like viktig som det å lære å køre sit ski, blir det å utveksle erfaringer.

Bardum skal også være på kurset. De vil ha med seg utstyr som vi kan få prøve, evt også å bestille. Hadde jo vært fantastisk å ha utstyret på plass til vi drar til Geilo i påsken. en det er vel mer en ønsketenkning.

Hvis nettilgang i Hurdal, håper jeg å kunne blogge litt derfra. Hvis ikke, får dere vente i spenning til jeg kommer hjem igjen på fredag.

1 kommentar:

  1. Hei Ole
    Litt tilfeldig at jeg kom over siden din. Søkte etter sit-ski og der var du :-)

    Jeg håper at du får et fint opphold i Hurdal og at din opplevelse av sit-ski blir positiv.
    Har selv en sønn på 8 år med CP og vi har kjørt sit-ski nå de siste 3 årene. Og Hurdal kjenner vi godt siden vi da stort sett ender opp med å reise dit (var der senest søndag 14/3). Anlegget har det man trenger av alternativer, de som jobber der kjenner godt til de behov folk som kjører sit-ski kan ha, og i tillegg er det sjelden noe kø :-)

    Ønsker deg lykke til med kurset og håper du får et positiv opplevelse.

    Hilsen fra Bjørn-Ove

    SvarSlett