Hjertelig velkommen til min blogg!! En blogg som tar utgangspunkt i en hendelse som skjedde høsten 08, og som radikalt forandret min og familiens livs situasjon. Den vil også inneholde erfaringer og tips om hvordan det er å være ryggmargsskadet og leve sammen med en som er ryggmargskadet. I tillegg vil bloggen inneholde hverdagslige ting som skjer i livet mitt, som fotballlidenskapen min osv...

lørdag 27. mars 2010

Prøvd trommer igjen!!

Igår(fredag), var jeg på Kretz musikk på Buskerud Storsenter, og prøvde trommer igjen for første gang etter at jeg skadet meg. Før jeg skadet meg, var jeg en ivrig trommeslager. Noe jeg har drevet med siden jeg var ca åtte år. Selv har jeg aldri vært veldig god, men har hatt stor glede av musikken i både korps, kor og band.

Det var derfor med stor spenning jeg tok turen innom Kretz musikk og Jostein Kretz, for å teste ut om jeg klarte å spille igjen. Var ikke tvil om at jeg ville klare å spille på en singel tromme som var plassert rett foran meg. Men det å spille på et helt trommesett igjen, var jeg mer spent på. Sitte balansen min er absolutt ikke som den var før jeg skadet meg. Det å kunne traktere et hel trommesett, krever en del balanse og noe mage styrke, da jeg må rotere noe med overkroppen for å nå over alle trommene og cymbalene. I tillegg må man kanskje gjøre raske og bråe bevegelser mellom de ulike trommene og cymbalene, og derved risikere å komme i ubalanse.

Jeg testet et digitalt Yamaha trommesett, som i tillegg var nokså kompakt. Gleden var derfor stor når jeg klarte å mestre trommene, og merket at jeg ikke kom spesielt ut av balanse. Med andre ord, så hadde trommene og cymbalene en glimrende plassering som gjorde at jeg nådde raskt over alt sammen.

Problemet er imidlertid hvordan jeg skal klare å bruke beinfunksjonen på hi-hat og stortromme. Da må jeg i utgangspunktet ha ben som virker. Løsningen blir derfor å få tak i et digitalt trommesett, hvor jeg kan spille inn beinfunksjonen på hi-haten og stortromma på forhånd. Regner med at jeg må gjøre dette via pc eller at jeg får en modul med opptaksfunksjon. Da skal det absolutt være mulig å spille i band igjen. Ville i såfall være en stor drøm som kunne blitt oppfylt.



Drømmesettet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar