Hjertelig velkommen til min blogg!! En blogg som tar utgangspunkt i en hendelse som skjedde høsten 08, og som radikalt forandret min og familiens livs situasjon. Den vil også inneholde erfaringer og tips om hvordan det er å være ryggmargsskadet og leve sammen med en som er ryggmargskadet. I tillegg vil bloggen inneholde hverdagslige ting som skjer i livet mitt, som fotballlidenskapen min osv...

torsdag 11. mars 2010

Nytt hus

Etter at jeg skadet meg, har behovet for et større og mer tilrettelagt hus meldt seg. Med andre ord, så jakter vi på ei tomt, helst i Krokstadelva, for å få realisert drømmen.

Huset vi bor i, er ifra 1920 tallet. Når vi kjøpte huset, var halvveis halvveis ferdig oppusset og renovert. Vi rakk nesten å bli ferdig med resten av oppussingen før jeg skadet meg.

Dessverre viser huset seg å være av an slik karakter, at det vanskelig lar seg gjøre å få til noen praktiske løsninger. Blant annet er huset i to etasjer, i tillegg til at det er noe trangt. Nivå forskjeller er det også, hvilket gjør at vi har måttet sette opp en del terskel eliminatorer.

Tomten er dessuten så liten, at vi ikke vil få tillatelse til å bygge på huset. Til det er nok utnyttelsesgraden nærmest "sprengt". Blir nok ingen ekstra soverom eller garasje på minst 60 kvm av det. I tillegg er soverommene oppe i andre etasje, noe som vil bli en større utfordring i fremtiden, når jeg f.eks. nærmer meg pensjons alder. Måten jeg nå kommer opp i andre etasje på, er at jeg må forflytte meg fra rullestol og over til trappeheisen. Oppe ved enden av heisen, står en annen rullestol og venter. Dette går fint, men er noe tidkrevende.

Målet er derfor å få bygd alt på en flate. En sjaktheis kan evt. være en nødløsning om vi ikke får en stor nok tomt.

Så kjenner du noen som har tomt, eller har du selv en som du skal selge, så ikke nøl med å ta kontakt!!

Dere kan forøvrig følge utviklingen av "prosjekt hus", på min kjære frues bloggside: http://hjemogsnt.blogspot.com/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar