Hjertelig velkommen til min blogg!! En blogg som tar utgangspunkt i en hendelse som skjedde høsten 08, og som radikalt forandret min og familiens livs situasjon. Den vil også inneholde erfaringer og tips om hvordan det er å være ryggmargsskadet og leve sammen med en som er ryggmargskadet. I tillegg vil bloggen inneholde hverdagslige ting som skjer i livet mitt, som fotballlidenskapen min osv...

søndag 7. mars 2010

"Ingen grenser"

Ikveld var det premiere på NRK sitt program "Ingen grenser". Programmet handler om en ekspedosjon som Lars Monsen organiserte og gjennomførte. Men forskjellen på tidligere ekspedisjoner drar ikke Lars Monsen alene, eller har med seg et hundespann. Denne gangen har han med seg elleve deltakere, som har en eller annen form for handicap. Og en av deltakerne er Per Christian aom jobber på Sunnaas. En inspirator og motivator av høy rang. Det var derfor med stor interesse at jeg og Marilinn benket oss ned foran tven kl 2055.

Første episode skuffet ikke, og viste en gruppe deltakere som virkelig viste hva motivasjon, samhold og mestring kan gjøre med et menneske. Ble veldig imponert allerede etter det første programmet, og her ble det demonstrert at det umulige er mulig. Noe sier meg at jeg blir ikke noe mindre imponert i de påfølgende episodene. Vi gleder oss veldig!

Programmet vil bli sendt hver søndag fremover, i seks uker. Om du gikk glipp av første episode, kan du klippe og lime denne linken. Det er linken til ekspedisjonens hjemmeside: http://blogg.nrk.no/ingengrenser/

1 kommentar:

  1. Flott program, og jeg må le av Monsen. Frøydis Monsen.

    SvarSlett