Hjertelig velkommen til min blogg!! En blogg som tar utgangspunkt i en hendelse som skjedde høsten 08, og som radikalt forandret min og familiens livs situasjon. Den vil også inneholde erfaringer og tips om hvordan det er å være ryggmargsskadet og leve sammen med en som er ryggmargskadet. I tillegg vil bloggen inneholde hverdagslige ting som skjer i livet mitt, som fotballlidenskapen min osv...

mandag 3. mai 2010

Poliklinisk på Sunnaas

Var idag på Poliklinisk avdeling på Sunnaas. Grunnen til at jeg var der, var fordi de ønsket å sjekke ut såret i "dalstrøka innafor" (halebenet). De ville vurdere om det var behov for at jeg skulle legges inn, slik at jeg evt kunne ligge på magetralle og få avlastning.

Grunnen til at såret ikke gror skikkelig, er at såret mer eller mindre blir utsatt for konstant trykk, ettersom jeg konstant sitter. Med andre ord, såret får ikke hvile og ro til å gro skikkelig.

Heldigvis konkluderte de med at det ikke var grunn for innleggelse, da såret var såpass lite og pent. En lettelse å få den beskjeden, for å ligge på magetralle er ikke akkurat noen drømmesituasjon. Istedet ble vi enige om at jeg skulle komme en gang i måneden for kontroll og behandling. Første time blir i slutten av måneden, og da skal jeg også ha fire dagers opphold i forbindelse med et kontrollopphold.

Kontrolloppholdet ser jeg frem til. Alltid hyggelig å være sammen med andre ryggmargskadde, og ikke minst de som jobber på Sunnaas. Idag møtte jeg igjen flere av betjeningene, og det er alltid veldig oppmuntrende og trivelig. Spesielt var det hyggelig å møte Anne, Mariann og primærkontakten min Knut Jørgen. Fotballpraten var der med en gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar