Hjertelig velkommen til min blogg!! En blogg som tar utgangspunkt i en hendelse som skjedde høsten 08, og som radikalt forandret min og familiens livs situasjon. Den vil også inneholde erfaringer og tips om hvordan det er å være ryggmargsskadet og leve sammen med en som er ryggmargskadet. I tillegg vil bloggen inneholde hverdagslige ting som skjer i livet mitt, som fotballlidenskapen min osv...

tirsdag 20. april 2010

Strekk i skulderen

Nå vet jeg hvordan det føles, og hvor frustrerende det er for en toppidrettsutøver å ikke få trent som følge av skade. Ikke det at jeg er toppidrettsutøver, men har fått en strekk i venstre skulder, som hemmer meg veldig når jeg trener. Det vil si at jeg får ikke trent akkurat nå. Og som Cecilie på Next Move sier:" Det er ikke vits at du kommer hit og kun får trent seksti til sytti prosent!" Og det er jo godt å høre, ettersom jeg har betalt relativt mye for treningen. Istedet tar vi igjen øktene utover våren.

Merket strekken for første gang uken før påske. Da jeg skulle legges ned på gulvet for å gjøre øvelser, fikk jeg en spasmisk reaksjon i venstre ben. Spasmen forplantet seg opp i ryggen, og det var akkurat som at muskulatur under skulderbladet hugget til og fikk tak. Det gjorde vannvitiig vondt. Har ikke kjent lignende smerte før.

Etter dette har jeg funnet ut at jeg må være forsiktig når jeg kjenner det "napper" til bak i skulderen. Men, har hatt noen tilfeller som dessverre har gått for langt, og smertehelvete har kommet igjen. Smerten går heldigvis over.

Nå har jeg derfor en ufrivillig pause fra Next Move, og går til behandling hos min lokale fysioterapeut Rune i Solbergelva. Foreløpig har jeg kun hatt en behandling. Men allerede etter den første behandlingen, har jeg merket forbedring. Allikevel kanskje litt tidlig å si at jeg er på bedringens vei.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar