Hjertelig velkommen til min blogg!! En blogg som tar utgangspunkt i en hendelse som skjedde høsten 08, og som radikalt forandret min og familiens livs situasjon. Den vil også inneholde erfaringer og tips om hvordan det er å være ryggmargsskadet og leve sammen med en som er ryggmargskadet. I tillegg vil bloggen inneholde hverdagslige ting som skjer i livet mitt, som fotballlidenskapen min osv...

onsdag 14. april 2010

Flatt dekk på Østerås

Var idag og trente på Next Move på Østerås. Når jeg kom ut igjen, oppdaget jeg til min store forferdelse at venstre bakdekk var flatt. Dukket plutselig opp en del spørsmål om hvordan jeg skulle klare dette, og har jeg reservehjul?

Det første som slo meg, var at jeg er Falck medlem! Jeg ringte derfor umiddelbart dit, og fikk rakst kontakt. Problemet var bare det, at jeg er ikke Falck medlem. Men bilen! Nok et problem. Bilen vi har som er Falck medlem, er Renaulten som Marilinn disponerer, og ikke "Sprinteren". Nå skal også "Sprinteren" skrives inn i mantallet, slik at vi slipper egenandeler. Forsikringen dekket forøvrig veihjelpen, slik at jeg kom unna med en egenandel på 500,-.

Ca tyve minutter etter at jeg hadde ringt, kom Falck. Mannen fra Falck, fikk pumpet opp dekket, slik at jeg fikk kjørt til et mer hensiktsmessig sted for å "plugge" det skadde dekket. For bak Falck, hopet det seg opp med BN registrerte biler. Flere kom noe irriterte ut av bilen for å se hva som skjedde, men besinnet seg kraftig når de så meg i rullestolen. Vi fikk flyttet bilen, og "plugget" dekket. Vips var jeg på veien igjen. En time forsinket. Men uhellet og arbeidet tatt i betraktning, var det virkelig en effektiv veihjelp fra Falck.

Tusen takk for glimrende hjelp og service!! Nå skal jeg få registrert inn "Sprinteren" i registeret deres også!

PS: Fikk en "rose" i vinduet i Lierbakkene også. Så da må jeg oppsøke Riis bilglass også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar