Hjertelig velkommen til min blogg!! En blogg som tar utgangspunkt i en hendelse som skjedde høsten 08, og som radikalt forandret min og familiens livs situasjon. Den vil også inneholde erfaringer og tips om hvordan det er å være ryggmargsskadet og leve sammen med en som er ryggmargskadet. I tillegg vil bloggen inneholde hverdagslige ting som skjer i livet mitt, som fotballlidenskapen min osv...

tirsdag 19. januar 2010

Ny utfordring "nedkjempet"

Klarte idag å ta på meg Ola bukse for første gang uten hjelp i stol! Det vil si at jeg klarer å kle på meg Ola Bukse i seng uten hjelp. Problemet oppstår når jeg skal ta den på i stol. Som gående, kan man lette på rumpa ved hjelp av beina. Blir en større utfordring å få buksa over rumpa, når det eneste man har til å lette på "stussen", er hendene. Problemet er bare det, at hendene er opptatt med å dra på buksa... Men idag klarte jeg det!

Har utviklet en teknikk som går ut på å "vagge" fre og til bake i stolen. Men, jeg skal jobbe videre, og klare å lette på "stussen", samtidig som jeg drar på meg buksa. Tar bare litt tid å få inn teknikken.

2 kommentarer:

  1. Det der der jo kjempebra!! Det er sånne ting man ikke tenker over før noen forteller om det...men det betyr jo enormt å kunne gjøre sånt selv, kan jeg forestille meg!! Hun jeg jobbet for måtte jeg kle på i sengen, men hun var multihandicappet, jeg er veldig glad ikke du er det :) Stå på!! Dette klarer du! :)

    SvarSlett