Hjertelig velkommen til min blogg!! En blogg som tar utgangspunkt i en hendelse som skjedde høsten 08, og som radikalt forandret min og familiens livs situasjon. Den vil også inneholde erfaringer og tips om hvordan det er å være ryggmargsskadet og leve sammen med en som er ryggmargskadet. I tillegg vil bloggen inneholde hverdagslige ting som skjer i livet mitt, som fotballlidenskapen min osv...

lørdag 7. mai 2011

Sit ski på plass

Endelig fikk jeg meg sit ski. Dessverre fikk jeg den litt for sent til at jeg fikk testet den ut iår. Det vil si at skien var på plass rett før påske, men grunnet for dårlige snøforhold på Geilo, fikk jeg ikke testet den ut i påsken. Derfor håper jeg på tidlig vinter i 2011.

Skien jeg kjøpte meg, er en Tessier Scarver. Skien fikk jeg prøvd ut i vinter i Kongsberg. Jeg ble anbefalt skien av flere, og derfor falt jeg ned på Tessier sin ski.


Skien ble levert av Bardum. Og her har du produktarket som Bardum "reklamerer" med. Legg merke til at skien kan leveres med tre forskjellige dempere, og at det er stor prisforskjell på demperne, noe som igjen kan gjøre skien vesentlig billigere. Jeg ble anbefalt en av de billigste, da man visstnok skal være veldig god for å ha spesiell utnyttelse av den dyreste. Mao skal være liten forskjell på demperne for den menige mann.

2 kommentarer:

  1. Hei du!

    Jeg driver å søker rundt på pasientbloggene til sunnaas og der fant jeg deg gitt!

    Jeg heter Cecilie og er trafikkskadd og rullestolbruker på 2 året nå (8-1-2009 var dagen)

    Jeg jobber litt for trygg trafikk nå, og har nettopp opprettet en blogg for dem der jeg skriver om trafikkfikkskadde for å synliggjøre oss, og lurte på om jeg kunne fått skrive om din historie?

    Uansett var det koselig å se at det er flere som blogger om dette, jeg har blogget om livet og skaden siden 4 måneder etter ulykken, og det har gitt meg så utrolig mye!

    Om du syns dette høres bra ut kan du sjekke tryggtrafikk bloggen på denne linken og sende meg en kommentar der:)

    Http://tryggtrafikk.blogg.sol.no/

    SvarSlett
  2. Hei Ole :)
    Kom tilfeldigvis over bloggen din igjennom Nr.14, til Marilinn og så din. En herlig lesning om din sterke vilje og åpenhet.
    Min mann og jeg har en kamerat som har gått igjennom en lignende ulykke, men takler lammelsen og rullestolen og det hele rundt det med mye bitterhet..
    Jeg har delt linken til din blogg på facebook i et forsøk på å hjelpe han..
    Håper det ikke gjør noe. Skulle jo egentlig spurt deg om lov før jeg delte linken.

    Hilsen Milla

    SvarSlett