Hjertelig velkommen til min blogg!! En blogg som tar utgangspunkt i en hendelse som skjedde høsten 08, og som radikalt forandret min og familiens livs situasjon. Den vil også inneholde erfaringer og tips om hvordan det er å være ryggmargsskadet og leve sammen med en som er ryggmargskadet. I tillegg vil bloggen inneholde hverdagslige ting som skjer i livet mitt, som fotballlidenskapen min osv...

torsdag 20. mai 2010

Tenker på deg og TV2

Så skjedde det plutselig noe igjen som berører skadn min, og jeg fikk litt å kringkaste igjen på bloggen min.

Idag har jeg nemlig vært på TV2 og God morgen Norge i forbindelse med en felles aksjon mellom Landsforeningen for ryggmargsskadde (LARS), Sunnaas sykehus, Landsforeningen for trafikkskadde og Autoriserte trafikkskolers landsforbund. Aksjonen heter Tenker på deg, og har som målsetning å få ned dødsulykker langs norske landeveier. I pinsen ønskes og oppfordres det å tenne et lys i forbindelse med en av de travleste utfartshelgene, og dessverre en av de helgene hvor det oppstår flest ulykker.

Aksjonens hjemme side finner du på denne linken; www.tenkerpadeg.no og Facebooksiden finner du her: http://www.facebook.com/#!/tenkerpaadeg?ref=ts

Det var ihvertfall utrolig spennende å få være med på direktesendt tv idag tidlig, sammen med Erna Solberg og leder for Lars, Leif Arild Fjellheim.

Leif Arild fortalte om aksjonen, mens Erna fortalte om det å være politiker og miste en nær politiker og venn i trafikkulykke. En trafikkulykke jeg også kjente godt til, ettersom det var Buskerud Høyres fylkessekretær, Odd Martin Dagsleth, som tragisk omkom i en front mot front ulykke på Herstrøm i Nedre Eiker, 2009. Selv bidro jeg med min historie.

Dessverre er det ingen link å oppdrive fra TV2 ennå, men forsøker å fremskaffe en, slik at flere kan få se innslaget.

Anbefalingen er ihvertfall å tenne et lys, og gjerne i sosialt lag sammen med andre. Fortell hvorfor du gjør det, så kanskje du er med på å vekke en holdning ekstra hos noen... Og kanskje har du noen du er glad i som har omkommet i en trafikkulykke, som du også ønsker å minnes... Ønsker ihvertfall dere allesammen en kjempefin og god pinsehelg, i trafikksikkerhetens navn!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar